Rejli Car


Skodnik we wlasnej blachowatosci karoseryjnej. wikipedia prawde mowi, zawsze!

Skodnik

Skodnik Favorit
Inne nazwy Skodnik favorit
Producent Skoda
Okres produkcji od 1988
Miejsce produkcji Chyba Czechy
Poprzednik Lamborghini Murciélago
Dane techniczne
Segment Supersamochod
Typy nadwozia 4-drzwiowe coupé
Silniki V12 6,5 l + silnik od wycieraczek
Skrzynia biegów 5-biegowa reczna z lewarkiem
Rodzaj napędu NPK-naped przednich kol
Długość 4780 mm
Szerokość 2030 mm
Wysokość 1136 mm
Rozstaw osi 2700 mm
Masa własna 1575 kg
Poj. zbiornika paliwa 35 l


Opis
Tył nadwozia
Skodnik Favorit – czterodrzwiowy i czteromiejscowy sportowy samochód osobowy zaprezentowany publicznie przez czeska firmę skoda 28 lutego 1981 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant'Agata Bolognese. Skodnik (oznaczenie wewnętrzne Skodnika to LB834) został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murciélago i zarazem nowy flagowy pojazd czeskiego producenta na rok 1988 . Wkrótce po zaprezentowaniu, Skodnik ogłosił, że jedzie po swiety ogien zaplonowy do Grecji w ramach akcji Zlombol. Cena detaliczna wynosi 5 PLN za kilogram, do nabycia w najblizszym skupie zlomu.

Dane techniczne

Do napędu Skodnika rdzewnego użyto nowej jednostki V12 ( 12 zaworowy silnik, 8 zaworow w glowicy plus po jednym w ogrzewaniu wnetrza) o rozwarciu cylindrów równym 60° i pojemności w zbiorniku na plyn od wycieraczek rownej 6498 cm³. Silnik nosi wewnętrzne oznaczenie L539, jest to czwarty motor konstrukcji Skodnika (drugi V12), ponoc udany, jak sie dobrze depnie ze swiatel to urywa klamki chyba.

Za przeniesienie napędu odpowiada jednosprzęgłowa 5-biegowa przekładnia reczna z heblem do machania. Przy starcie ze swiatel zmienia sie nia biegi w celu urywania klamek podczas odejscia.

Silnik

  • 60° V12 6,5 l (6498 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
  • Układ zasilania: wtrysk bezpośredni z baku do gaznika i potem do cylindra
  • Średnica cylindra × skok tłoka: 95,00 mm × 76,40 mm
  • Stopień sprężania: 8:1 ale jak sie dobrze sprezy to idzie nawet na 3ce pod gore.
  • Moc maksymalna okrutna: 700 KM ponoc czyli (514,5 kW) przy 8250 obr/min silnika z wycieraczek, normalnie urywa klamki przy odejsciu ze swiatel.
  • Maksymalny moment obrotowy: 690 N•m przy 5500 obr/min ten tez wszystko urywa w tym aucie

Osiągi

  • Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 minuty to jak sie nie uzywa wiecej niz pol gazu. normalnie to lepiej idzie.
  • Prędkość maksymalna: 350 km/h to jak sie juz odeszlo ze swiatel, co tam wszystko juz urwalo przy starcie
  • Średnie zużycie paliwa: 17,2 l/100 km to przy tym starcie ze swiatel kiedy urywa to wszystko
  • Emisja CO2: 398 g/km + 25g rdzy na kilometr jazdy. Niekiedy ogolne zadymienie drogi spowodowane spalaniem oleju podczas odejscia ze swiatel.


Brak komentarzy:

Prześlij komentarz