Skodnik we wlasnej blachowatosci karoseryjnej. wikipedia prawde mowi, zawsze!
Skodnik
|
Skodnik Favorit |
|
Inne nazwy |
Skodnik favorit |
Producent |
Skoda |
Okres produkcji |
od 1988 |
Miejsce produkcji |
Chyba Czechy |
Poprzednik |
Lamborghini Murciélago |
Dane techniczne |
Segment |
Supersamochod |
Typy nadwozia |
4-drzwiowe coupé |
Silniki |
V12 6,5 l + silnik od wycieraczek |
Skrzynia biegów |
5-biegowa reczna z lewarkiem |
Rodzaj napędu |
NPK-naped przednich kol |
Długość |
4780 mm |
Szerokość |
2030 mm |
Wysokość |
1136 mm |
Rozstaw osi |
2700 mm |
Masa własna |
1575 kg |
Poj. zbiornika paliwa |
35 l |
|
Skodnik Favorit – czterodrzwiowy i czteromiejscowy
sportowy samochód osobowy zaprezentowany publicznie przez czeska firmę skoda 28 lutego 1981 roku na Międzynarodowym Salonie Samochodowym w Genewie, pięć miesięcy po pierwszej prezentacji w Sant'Agata Bolognese. Skodnik (oznaczenie wewnętrzne Skodnika to LB834) został stworzony jako następca dla produkowanego przez dziesięć lat modelu Murciélago i zarazem nowy flagowy pojazd czeskiego producenta na rok 1988
. Wkrótce po zaprezentowaniu, Skodnik ogłosił, że jedzie po swiety ogien zaplonowy do Grecji w ramach akcji Zlombol.
Cena detaliczna wynosi 5 PLN za kilogram, do nabycia w najblizszym skupie zlomu.
Dane techniczne
Do napędu Skodnika rdzewnego użyto nowej jednostki V12 ( 12 zaworowy silnik, 8 zaworow w glowicy plus po jednym w ogrzewaniu wnetrza) o rozwarciu cylindrów równym 60° i pojemności w zbiorniku na plyn od wycieraczek rownej 6498 cm³. Silnik nosi wewnętrzne oznaczenie
L539, jest to czwarty motor konstrukcji Skodnika (drugi V12), ponoc udany, jak sie dobrze depnie ze swiatel to urywa klamki chyba.
Za przeniesienie napędu odpowiada jednosprzęgłowa 5-biegowa przekładnia reczna z heblem do machania. Przy starcie ze swiatel zmienia sie nia biegi w celu urywania klamek podczas odejscia.
Silnik
- 60° V12 6,5 l (6498 cm³), 2 zawory na cylinder, DOHC
- Układ zasilania: wtrysk bezpośredni z baku do gaznika i potem do cylindra
- Średnica cylindra × skok tłoka: 95,00 mm × 76,40 mm
- Stopień sprężania: 8:1 ale jak sie dobrze sprezy to idzie nawet na 3ce pod gore.
- Moc maksymalna okrutna: 700 KM ponoc czyli (514,5 kW) przy 8250 obr/min silnika z wycieraczek, normalnie urywa klamki przy odejsciu ze swiatel.
- Maksymalny moment obrotowy: 690 N•m przy 5500 obr/min ten tez wszystko urywa w tym aucie
Osiągi
- Przyspieszenie 0-100 km/h: 2,9 minuty to jak sie nie uzywa wiecej niz pol gazu. normalnie to lepiej idzie.
- Prędkość maksymalna: 350 km/h to jak sie juz odeszlo ze swiatel, co tam wszystko juz urwalo przy starcie
- Średnie zużycie paliwa: 17,2 l/100 km to przy tym starcie ze swiatel kiedy urywa to wszystko
- Emisja CO2: 398 g/km + 25g rdzy na kilometr jazdy. Niekiedy ogolne zadymienie drogi spowodowane spalaniem oleju podczas odejscia ze swiatel.
Brak komentarzy:
Prześlij komentarz